Hjelp oss å finne vår egen RR

Si hei til hverandre og litt om hvem du og evnt. din/dine hunder er.

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Hjelp oss å finne vår egen RR

Innlegg Sofie » Ons Des 10, 2008 8:11 pm

Vi er et voksent samboerpar i Oslo som etter lang diskusjon har funnet ut at vi ønsker oss en RR tispe.
Vi er hundevante, en av oss har hatt storpuddel og schæfer, og den andre har hatt grand danois.
Etter å ha surfet på alle mulige sider på nettet, er det dessverre tydelig for oss at det er veldig få RR valper tilgjengelige der ute for tiden. :sad:
Vi sender nå ut nødrop!!
Er det noen der ute som kan hjelpe oss?
Vi er åpne for omplassering, men da må hunden kunne være alene hjemme på dagtid, og være glad i barn. (Det er ingen barn i huset nå, men det kan endre seg... ;-) )
Vær så snill, send oss tips om oppdrettere, nettsider, kull, hva som helst som kan bidra til å oppfylle vårt høyeste ønske!
Sofie
Sofie
 
Innlegg: 2
Registrert: Ons Des 10, 2008 6:44 pm

Innlegg Letao » Ons Des 10, 2008 8:29 pm

http://www.rhodesianridgeback.no/ak/index.php

Her er det flere valpekull som planlegges i Norge nå i vinter i hvert fall! Et annet tips kan jo også være å sjekke ut Sverige. Det gjorde jeg.

God jakt!
Letao
 
Innlegg: 185
Registrert: Søn Nov 05, 2006 8:20 pm
Bosted: Trondheim

Innlegg Synne » Ons Des 10, 2008 8:32 pm

Har dere ikke funnet ridgeback-klubbens sider? Som for alle andre raser er det hos raseklubben man bør begynne å lete etter oppdrettere/valper, osv.: http://www.rhodesianridgeback.no/ (Ridgebackvalper finner man sjelden på annonsesider som finn.no o.l.)

På ridgeback-klubbens sider kan dere finne info om rasen selvfølgelig, i tillegg til en oversikt over oppdrettere tilsluttet klubben og en side med planlagte valpekull. Siden du har fått inntrykk av at det er få valper tilgjengelige, antar jeg at du ikke har sett denne siden da det er ganske mange kull under planlegging i nærmeste fremtid (kanskje litt for mange??). Ta kontakt med oppdretterne - helst alle - som planlegger kull, så dere både kan finne mer ut om rasen og om den virkelig er den rette for dere, og dere kan finne ut litt om de forskjellige oppdretterne og avlsdyrene deres før dere evt tar et valg.

Lykke til!
Synne
 
Innlegg: 32
Registrert: Tor Okt 27, 2005 8:14 pm
Bosted: Hedmark

Innlegg Sofie » Tor Des 11, 2008 3:56 pm

Til Letao som ga tips om å sjekke Sverige. Takk.
For vi fikk napp! =D>
En kennel i Sverige har valper klare fra uke 2/3.
Nå blir det romjulstur for å hilse på!

Ellers må jeg bare få si at det føles veldig som man må på audition for å få "lov" til å få hund. Har forståelse for at man ikke skal selge til hvem som helst. Men ærlig talt. [-X Hva med å la det være en jobb for kennelen som faktisk har valper å selge? Litt overkill å ta det her kanskje? Fikk en pm lang som et vondt år, om hva man må tenke på før man skaffer seg hund. Blir litt fornærmet faktisk. Du som sendte den, leste du hva jeg skrev om oss i første innlegg? Det om voksne, og om tidligere hunder? Nei? Tenkte meg det...
Sofie
Sofie
 
Innlegg: 2
Registrert: Ons Des 10, 2008 6:44 pm

Innlegg calm » Tor Des 11, 2008 5:16 pm

Hej!

Vad kul att ni hittade en valp som passade er i alla fall!

Det kan lätt bli heta diskussioner när någon letar hund, det har vi ju märkt förr här på forumet ;-) Hundägare kan ibland vara alltför snabba att skriva varann på näsan... Om en del saker tycker vi väldigt olika (även jag har förstås starka åsikter i många frågor :cool:) , men jag håller med om att det får vara upp till uppfödaren att hålla "förhör" med sina presumtiva valpköpare.

Jag vet inte hur förhållandena var i ert fall, men här fanns många valpkullar i Sverige när jag ville skaffa hund. Det innebar ju inte automatiskt att jag ville eller kunde få en valp ur vilken som helst av dem. Så vi gjorde tvärtom och åkte upp till Norge för att få en valp ur en kombination som jag tyckte om, och till en tid när jag kunde lägga mycket tid på valpen.

Jag hoppas att du återkommer och berättar mer om er svenska flicka längre fram!
calm
 
Innlegg: 97
Registrert: Søn Mar 30, 2008 5:33 am
Bosted: Skåne, Sverige

Innlegg MariaHelene » Fre Des 12, 2008 12:46 am

Hei hei

velkommen hit og lykke til med hvalpen :)

hold oss oppdaterte da ;)
Maria Og Leo
MariaHelene
 
Innlegg: 186
Registrert: Fre Jan 06, 2006 2:38 pm
Bosted: Bodø

Innlegg Life » Fre Des 12, 2008 8:15 pm

Huff da.....dumt at du ble fornærmet !!!

Ikke vet jeg hva som sto i PM til deg, Sofie....men jeg tror med sikkerhet at den ble skrevet for å hjelpe dere, ikke fornærme. Årsaken er nok at RR ikke er en rase for "hvem som helst" og at vi som allerede har erfaring med rasen er litt "overbeskyttende". Det fins heldigvis mange engasjerte og erfarne RR-eiere inne på dette forumet, så her kan du regne med å få nyttige diskusjoner og god hjelp. Oppgaven din blir bare å "sile ut" det du syns er viktig og nyttig for deg og ditt hundehold :D

Lykke til på romjulstur til Sverige.....(er bare "ørlitte grann" misunnelig, valp er mitt høyeste juleønske i år ;-) )

Dere bilr nok supre RR-eiere skal dere se, og fortsett å bruk forumet, det er for det meste svært positivt :mrgreen:

Chillie og Liv
Life
 
Innlegg: 139
Registrert: Man Des 18, 2006 10:27 pm
Bosted: Trondheim

Innlegg hilde » Lør Des 13, 2008 8:16 am

Artig at det sbart dukker opp en "utlendig" til hit til lands! =D> I Oslo vil dere også finne mange RR-folk med sine kjære 4-bente, der er de i alle aldre.

Lykke til og la oss få spenningen og gledene dere har foran dere med sjarmtrollet! ;-)
Hilde, Era og Caos :)

http://www.beyo-bel.com/
hilde
 
Innlegg: 330
Registrert: Tor Nov 24, 2005 8:44 pm
Bosted: Vestfold


Gå til Presentasjoner

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron