Endelig nærmer det seg :)

Si hei til hverandre og litt om hvem du og evnt. din/dine hunder er.

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Endelig nærmer det seg :)

Innlegg BenteB » Ons Jul 09, 2008 3:27 pm

GÅ Å SE PÅ DISSE!!!!!! En plass her sitter nurket vårt, og kommer til oss i august.

YAHOOO fytti å herli livet er :crazy:


Gå til Beyo - Bel, der har Sissel og Hilde lagt ut bilder av hele kullet....pass på, et blikk og du blir verpe....eller rettere sagt valpesyk!

http://www.beyond-belief.org/velkommen.html
Å vente er ikke min sterke side :-?
BenteB
 
Innlegg: 42
Registrert: Tir Nov 20, 2007 2:31 pm
Bosted: Ganddal, Sandnes

Innlegg calm » Lør Jul 12, 2008 6:41 pm

De ser jättefina ut!!! Förstår att du är glad. Det är en spännande tid att vänta på sin valp. Jag har ju en gosig kille på 3 1/2 månad härhemma :D

Hälsning Camilla
calm
 
Innlegg: 97
Registrert: Søn Mar 30, 2008 5:33 am
Bosted: Skåne, Sverige

Innlegg Annette » Lør Jul 12, 2008 7:20 pm

Jeg er så valpesjuk jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg!

Jeg vet jeg skal ha tispe neste gang, men så har jeg falt fullstendig for en av hannhundene i dette kullet! Blikket blir bare sugd i den retingen hver gang jeg ser bildene. Er derfor så glad for at jeg ikke skal velge valp akkurat nå (ellers hadde jeg endt opp med enda en hannhund og ingenting hadde gått etter planen :D ). Ryktene sier imidlertid at han havner i noen av de beste hender jeg kan tenke meg...og så kan jeg fortsatt følge med på sidelinja :D
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg BenteB » Søn Jul 13, 2008 4:03 pm

Hilde har nettopp ringt meg, og vi vet endeeeeeelig hvem som er Zaiko. NR. 10


Bilde

...se storkaren :D

Bilde
Sist endret av BenteB den Søn Jul 13, 2008 7:07 pm, endret 1 gang
Å vente er ikke min sterke side :-?
BenteB
 
Innlegg: 42
Registrert: Tir Nov 20, 2007 2:31 pm
Bosted: Ganddal, Sandnes

Innlegg Sonja » Søn Jul 13, 2008 5:21 pm

Var nettopp inne å så på valpebildene. Du er heldig Bente,gled deg masse :D
Må bare si som Anette jeg er helt valpesjuk, men har mer enn nok med mine to her hjemme. Kos deg Bente nyt valpetiden som desverre går så alt for fort. Men det er masse å glede seg til mange år fremover med en RR i hus. Livet blir aldri det samme igjen :smile:
Mvh
Sonja
[imghttp://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/hs866.snc4/70759_603865068_5798985_n.jpg][/img]
Sonja
 
Innlegg: 212
Registrert: Fre Mar 05, 2004 9:32 am
Bosted: Knarvik

Innlegg lbend-d » Tir Jul 22, 2008 6:59 pm

Skjønner godt at du gleder deg!!!! Han er jo sååååååå nyyyydelig.. :hjerte: :hjerte:
Linda,Kasan og Zera
lbend-d
 
Innlegg: 343
Registrert: Tir Des 13, 2005 8:04 pm
Bosted: ankenes,Narvik

Innlegg Jannicke » Fre Jul 25, 2008 8:05 pm

Skjønna også godt at du gleda dæ. For litt over to mnd siden satt jeg på samme måte. Sjekka hjemmesiden til Shavano mange ganga daglig i håp om oppdateringer og nye bilder. Samboeren trodde vel jeg hadde tørna der jeg satt og tykket F5 på pc'en, for så å sette i et hyl hvis det var noe nytt. :razz: Rart å tenke på nå egentlig, virka så lenge siden, også har jeg bare hatt lille gutten i to måneder. Utrolig mye som har skjedd på de månedene og nå er han blitt 24 kg!
Nyt valpetida selv om den er slitsom, det er ikke mange ukene han er løftbar.. :smile: Slutta å bære Lucas når ryggen bgynte å verke og da var han 15 kg.
Uansett; du må holde oss oppdatert på hvordan det går, artig å høre når vi også sitter her med en "liten" gutt.
Jannicke
 
Innlegg: 39
Registrert: Søn Okt 23, 2005 9:08 pm
Bosted: Bodø

Innlegg BenteB » Man Aug 04, 2008 7:31 am

Maa advare: sterkt kliss og sentimentale morrantanker :-) Naa har jeg ligget lys vaaken i over tre tre timer, og klokka har ikke rukket aa bli mer enn 0808!!! Vi kjorte (beklager, ligger aa skriver paa Ipod tuch-og de har ikke de tre sisre bokstavene paa tastaturet) innover til Oslo i gaar, og jeg Ligger naa aa venter paa at klokka ska naerme seg tre, for da slutter Hilde paa jobb. Tenk, i dag...ikke om tre maaneder eller fire uker eller 67 dager eller noe som helst annet... I DAG!!!! skal vi hente kjekkasaen. I DAG skal vi hente Zaiko. Jeg er helt torr i munnen og tom i hodet. Jeg merker at det ikke har gaatt helt opp for meg ... Tenk i dag blir han med INNi bilen- jeg slipper aa si 'ha det noe mer.... Jeg faar laane han i alle fall for et tiaar framover - FYTTI, vi skal gjore mye morsomt sammen :-D

Vi skal kjore fra Hilde i ettermiddg og har som maal aa komme til Mandal. Her skal vi overnatte i 'Brumle-bua, den gamle lekehytta hos pappa-blir akkurat som da vi var smaa. Planen er at Zaiko skal faa overta den residensen naar vi er paa besok hos pappa.. I morra skal Zaiko faa hilse paa den naere fam. som bl.a. Inkluderer to katter og en tibet.spaniel. Ut paa ettermiddagen kjorer vi videre til Ganddal- det blir en lang tur for tassen, men vi skal ta det rolig og kose oss MASSE :-) Jeg skal oppdatere dere paa erfaringer og opplevelser saa fort vi har kommet oss i orden. FOR EN DAG :-O
Å vente er ikke min sterke side :-?
BenteB
 
Innlegg: 42
Registrert: Tir Nov 20, 2007 2:31 pm
Bosted: Ganddal, Sandnes

Innlegg Wivian » Man Aug 04, 2008 9:25 am

Forstår godt at du gleder deg :razz: Jeg har hatt nr 7 nå i en uke - Indy. Og det er stor forskjell fra da jeg hentet han, det er mer fart og han har inrettet seg etter familiens vaner og tempo ( sover hele natten og fra i 6 tiden sover han i senga vår frem til vi står opp :oops: ) Vi har en rr fra før på 2 1/2 år og det går bare kjempefint. Lykke til BenteB, vi snakkes vel :roll:
Wivian
 
Innlegg: 69
Registrert: Man Jun 13, 2005 8:53 pm
Bosted: Tønsberg

Innlegg -Lisa- » Man Aug 04, 2008 10:13 am

Så spennende! Skjønner godt at du ikke får sove :smile:

Lykke til og kos dere masse! :D
MVH Lisa
-Lisa-
 
Innlegg: 30
Registrert: Ons Jul 18, 2007 9:19 pm
Bosted: Nord-Trøndelag

Bente

Innlegg Annette » Man Aug 04, 2008 5:17 pm

Lykke til, og kos dere :)
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg BenteB » Ons Aug 06, 2008 8:07 pm

Hei igjen.

Nå har vi endelig hatt en hel dag sammen med Zaiko i leiligheten i Sandnes. Det er en herlig gutt, som har masse personlighet, og vi er veldig heldige som har fått han.

Men samtidig med gleden, kommer også litt sånn småbekymringer og det som hører med tenker jeg. Jeg har kjent litt på at alt skjer jo så fort! Og så skal jeg lære han alle regler i huset, passe på å få trene på innkalling og så er det gått to dager siden vi har hentet han, og vi synes det er vanskelig å få presset inn innlæringen av navnet. !!!???!!!! Noe som kanskje burde være en selvfølge.

Jeg har lest at det bare må brukes for å få kontakt med valpen, og ikke brukes i hytt og gevær for da vil det til slutt bli bakgrunnsstøy...

Noen av dere som har noen effektive råd til oss? :smile:

Og så en annen ting.... er det bare hos oss at det blir veldig mye lyd? Av og til tenker jeg at hunden må jo bli stresset av alt maset. Jeg veileder jo han hele tiden ...nei til ledninger, se her - tyggebein...nei til aviskurven ....se her er bamsen .......nei kom her......må du på do??? (hehe forventer vel ikke egentlig at han skal svare på klingende sørlandsk, men hadde ikke forundret meg og vår kunne ...hehe :forelsket:


Men nå sitter vi to i sofaen, og Zaiko ligger på puta og han er jo absolutt skjønn! Herli Herli Herli
Å vente er ikke min sterke side :-?
BenteB
 
Innlegg: 42
Registrert: Tir Nov 20, 2007 2:31 pm
Bosted: Ganddal, Sandnes

Innlegg Annette » Tor Aug 07, 2008 6:01 am

Ting tar tid :) Husk at han bare er en liten baby, og at hele verden er ny og forunderlig og veldig veldig spennende. Ikke så lett for et lite hode å konsentrere seg :D

Jeg gjemte det jeg kunne av ledninger under og bak ting i begynnelsen, og rydda vekk ting han ikke fikk gnage på de første tida - de ble satt tilbake etter at han ble 5-6 måneder og var ferdig med tannfellinga - men noe svinn må man jo regne med... Det blir også mye mindre "nei", da.

Ellers var det utrolig mye energi og fart fra dag en, her i huset, så det ble en god del ro-treing og kontakttrening etter at han hadde roa seg. Til tider holdt jeg på å bli sprø, innrømmer jeg gjerne :) Det går over.

Jeg trente i begynnelsen bare innkalling når Sali likevel var på vei mot meg, og var jublende glad med hånda full av godbiter hver gang han kom (gjør det minst en gang om dagen fortsatt :)).
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal


Gå til Presentasjoner

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester

cron