To uker igjen nå...

Si hei til hverandre og litt om hvem du og evnt. din/dine hunder er.

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

To uker igjen nå...

Innlegg Jannicke » Ons Mai 07, 2008 11:03 pm

Hei alle sammen!
Dere må sjekk ut bildet av lille valpen min som er blitt seks uker! Gå inn på shavano.net og trykk på det første "here" under bildet. Han er male nr 1 og skal hete Lucas. Er han ikke nyydelig!?! Helt utrolig at det bare er to uker nå til jeg endelig kan hente han hjem.. :D Gleder meg kjempemye!
Jannicke
 
Innlegg: 39
Registrert: Søn Okt 23, 2005 9:08 pm
Bosted: Bodø

Innlegg lbend-d » Tor Mai 08, 2008 8:56 am

Velkommen og lykke til med din lille Luckas ;-) Han er til å "spise opp" :mrgreen: Skjønner godt at du gleder deg kjempemasse. vet godt hvor lang den siste ventetiden er. Jeg hadde faktisk problemer med å få sove de siste dagene før henting.
Linda,Kasan og Zera
lbend-d
 
Innlegg: 343
Registrert: Tir Des 13, 2005 8:04 pm
Bosted: ankenes,Narvik

Innlegg Verind » Tor Mai 08, 2008 9:47 am

Velkommen til forumet :D
Verind
 
Innlegg: 84
Registrert: Ons Jul 04, 2007 3:52 pm

Innlegg nicho » Tor Mai 08, 2008 10:30 am

Velkommen, velkommen. Han var jo kjempekjekk :)
Er fælt å vente, men "heldigvis" for deg er det bare 2 uker igjen :D
nicho
 
Innlegg: 17
Registrert: Man Apr 28, 2008 1:45 pm
Bosted: Drammen

Innlegg BenteB » Ons Mai 14, 2008 11:51 am

Lucas var jo bare til å spise opp!!!! Helt nydelig.

De aller fleste som er her inne har vel en eller annen gang måtte vente på sitt lille nurk, og kan relatere til en lansom og uutholdelig venteperiode. Jeg venter nå jeg... så jeg skjønner sååå godt hvordan du har det. #-o Vi venter i spenning på kullet til Qi fra Beyond-Belief. Det er på en måte flere faser i en sånn venteperiode. Nå venter vi på selve valpene, og håper (og kysser alt vi har av fingrer og tær) at alt kommer til å gå bra med Qi, og at det "popper" ut mange små nydelige nurk. Dersom verden er fullkommen, så kommer det en liten hannhund som en dag vil bli vår [-o< ...en nesten slitsom glede :crazy:

Lykke til!
Å vente er ikke min sterke side :-?
BenteB
 
Innlegg: 42
Registrert: Tir Nov 20, 2007 2:31 pm
Bosted: Ganddal, Sandnes

Bare to uker igjen nå...

Innlegg Jannicke » Ons Mai 14, 2008 8:43 pm

Helt enig i at det har vært flere perioder iløpet av denne ventetiden. Først ventet jeg lenge på at tispa (Leah) skulle få løpetid, og den var selvfølgelig forsinket.. :-? Så ventet jeg på ultralyden, i håp om at det skulle være noen valper der. Også ventet jeg selvfølgelig veeeldig på selve fødselen. Hadde ønske om en korrekt hann-hund, men visste at det var mange på venteliste for akkurat det kullet. Heldigvis for meg ville de fleste ha tispe. :D Når de endelig ble født og det bare var to hann-hunder, (+ 5 tisper) og det først så ut som om kun den ene hadde korr. ridge ble jeg kjempenervøs. Men heldigvis hadde Hanne hos Shavano meg som førstevalg på hann-hundene. Så da jeg fikk en mail om at han var min, begynte jeg selvfølgelig å gråte av glede.. :roll: Den andre hann-hunden viste seg etterhvert også å være korrekt, den ene kronen hadde bare ikke vært så fremtredende når han var nyfødt. Er utrolig takknemlig for at de lot meg få kjøpe lille gutten, selv om det betyr at han må sendes helt oppover til Bodø. Tenk; bare ei lita uke igjen nå! Neste onsdag reiser jeg med fly nedover for å hente lille nurket. Jippii!!
Jannicke
 
Innlegg: 39
Registrert: Søn Okt 23, 2005 9:08 pm
Bosted: Bodø

Delar din glädje

Innlegg calm » Ons Mai 14, 2008 9:17 pm

Hej Jannicke,

Jag fick just tårar i ögonen här över din glädje, för jag känner igen den hos mig själv!

Lucas ser så himla fin ut. En riktig karlakarl :D

Sen är jag ju förstås mest upptagen av att 10 gånger om dagen se på bilderna på Kito (hane nr 2 i samma kull), och jag är redan våldsamt förälskad på avstånd. Det är han, och bara han som gäller för mig :smile:

Nu är det inte så mycket väntan kvar, tack och lov. Jag önskar dig lycka till med flygturen och hämtningen!

Camilla
calm
 
Innlegg: 97
Registrert: Søn Mar 30, 2008 5:33 am
Bosted: Skåne, Sverige

Innlegg BenteB » Tor Mai 15, 2008 4:59 pm

Det er egentlig litt fint å kunne være så spent igjen. Sist gang var vel en julaften for en god del år siden, eller et bursdagsfests jeg gledet meg veldig til.

Men jeg må innrømme at jeg ikke alltid synes det er like lett. Jeg skriver for tiden en masteroppgave, og den har innleveringsfrist nå før sommeren. Så jeg vet ikke hvor mange ganger dette året at jeg har sittet med Pcen foran meg og planen er å skrive på oppgaven, men så ender jeg gang på gang opp med å sitte å lese alt jeg kommer over om RRhunder. Og da er det ikke et fem minutters sidesprang...å neida, jeg kan sitte i flere timer. #-o

Egentlig helt håpløst

Og en annen ting. Min samboer har også veldig lyst på hund, men han har hatt en helt annen holdning til det hele. Veldig tilbakeholdende: "er jo ikke sikkert vi står høyt nok på valpeliste til å få", "Det er ikke sikkert det kommer en hannhund", "Det er nå enda lenge til" bla bla bla Men det har forandret seg i deg siste gitt. Nå kan han ringe hjem fra jobb og si at han ikke klarer å tenke på annet enn hunden!!!! Så det er jo ikke noe som akkurat hjelper å senke forventning og spenning heller da :)

Sukk - tenk, du har bare én liten uke igjen... uvirkelig! :mrgreen: glad på dine vegner, og samtidig grønn av misunelse ;)
Å vente er ikke min sterke side :-?
BenteB
 
Innlegg: 42
Registrert: Tir Nov 20, 2007 2:31 pm
Bosted: Ganddal, Sandnes

Innlegg hilde » Tor Mai 15, 2008 9:37 pm

Hehe, Bente, dere vet nok hvor mange tisper og hannhunder som blir født om bare ca 16 dager ;-) Og Qi er diger! Kan ikke skjønne annet enn at gutten deres kommer den dagen og ;-)
Skal få tatt noen bilder og lagt ut nå i helgen. Må bare huske å kjøpe de f....mte batteriene til kameraet, grrrr.
Hilde, Era og Caos :)

http://www.beyo-bel.com/
hilde
 
Innlegg: 330
Registrert: Tor Nov 24, 2005 8:44 pm
Bosted: Vestfold

Innlegg lbend-d » Fre Mai 16, 2008 7:57 am

OI ;-) bare 16 dager igjen???? Så fort tiden går. Tenker du gleder deg kjempemasse Hilde...bestemor igjen hi hi. ;-) Ønsker deg og Qi lykke til, og vi håper det blir mange nyyydeligge små. :valp:
Linda,Kasan og Zera
lbend-d
 
Innlegg: 343
Registrert: Tir Des 13, 2005 8:04 pm
Bosted: ankenes,Narvik

Innlegg hilde » Fre Mai 16, 2008 1:55 pm

Jeg kan love deg at vi gleder oss her :razz: Tante Sissel er like spent som meg, og det er godt gjort! Det er jo en herlig tid å kunne tilbringe med de små, med sol (??) og vame (??). Vel, lysere og varmere, hehe.

Her håper jeg på bra vær i helgen så jeg får malt og satt opp valpekassa i stua, og det igjen medfører jo full ommøblering og dertil rengjøring... :-? Who cares, det er bare koselig.

Nei, nå får vi ta oss en skogstur. ha en Riktig Flott 17de mai alle sammen!!!
Hilde, Era og Caos :)

http://www.beyo-bel.com/
hilde
 
Innlegg: 330
Registrert: Tor Nov 24, 2005 8:44 pm
Bosted: Vestfold

Innlegg BenteB » Fre Mai 16, 2008 7:15 pm

Ja tenk Hilde, 16 dager!!! Dersom alt går etter planen, så kommer valpene til verden en liten uke før eksamen (herremin, det der kaller jeg distraksjon asså) og jeg holder på å sprekke... Jeg sitter her alene i stua (André jobber i Sandnes i helga!) og fniiser, smiler og fniiiser litt mer til meg selv. Jeg tror ikke jeg skjønner at det faktisk kan være en valp der som blir min!!??!!

Jeg håper så inderlig du har rett Hilde når du sier sjansene for en hannhund er reell når Qi er blitt så stor. Flott bilde du sendte, og der VAR ho jo stor :) [-o<

Ha en fin fin 17.mai alle sammen
Å vente er ikke min sterke side :-?
BenteB
 
Innlegg: 42
Registrert: Tir Nov 20, 2007 2:31 pm
Bosted: Ganddal, Sandnes


Gå til Presentasjoner

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron