Hei Jeg heter Lexie

Si hei til hverandre og litt om hvem du og evnt. din/dine hunder er.

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Hei Jeg heter Lexie

Innlegg Lexie » Søn Feb 11, 2007 3:00 am

Hei!
Jeg heter Lexie, jeg blir 2 år på selveste nasjonal dagen, bor i Austevoll kommune, og er den gladeste hunden i verden.
Jeg Har en Storesøster på 19 år, og en lillebror på 3 måneder, begge to er tobeinte. Mor og far er mye hjemme med meg, men de er ikke så flink til å gå tur, jeg kunne tenkt meg å gå tur hela dagen jeg, men får bare lov en, eller to ganger daglig. Jeg liker ikke å være alene. det er det verste jeg vet, så da finner jeg på alt mulig rart for å få tiden til å gå. jeg har funnet ut at det går an å få løs tapet fra veggen, bare en er tålmodig nok. og skoen til mamma, smakte fortreffelig. det gode myke teppet som pappa kjøpte til meg derimot, det smakte ikke så godt som det så ut, og jeg var nødt til å ligge uten teppe i flere timer...... men heldig vis så har jeg noen triste øyner, så hvis jeg har gjort noe galt og blir straffet for det, så er det bare å se leeeeeenge på mamma, pappa eller storesøster. så kommer de og sier unnskyld, og så vanker det en liten godbit som oftest.

Jeg er veldig glad i små barn, det har jeg alltid vært, og når mamma ammer lillebror, så setter jeg meg med ryggen til og passer på, slik at ingen får forstyrre når matingen pågår. jeg liker å snuse og å lukte på lillebror, og jeg har så lyst til å slikke, men av en eller annen grunn, så forstår mamma at jeg skal til å slikke, og så sier hun NEI før jeg i hele tatt har begynt????
Jeg er veldig glad i lillebror, men det var mye mer gøy før, for da var jeg ute å lekte hele tiden, mange ganger på tur, å mamma og pappa hadde alltid noe å finne på.
Slik som i sommer da lærte jeg å svømme.... det var ikke noe gøy i begynnelsen, men etter en stund så var det kjempe gøy, jeg prøvde til og med å hoppe fra en holme slik som pappa, men det gikk nesten galt
Jeg sprang til og hoppet uti, men kom nok litt for dypt.... da jeg omsider kom opp igjen var mamma hvit i ansiktet og pappa rød, men jeg ....... ja jeg lærte faktisk å dykke.

Ja ja, vi var mange ganger og badet etter det, men den dykkinga vil jeg vente noen år med før jeg gjenntar.

Det absolutt beste jeg vet er når jeg får ligge forran peisen å slappe av. det er godt og varmt. Da drømmer jeg om oldemor og oldefar som jaget løver i Afrika. da kan det hende at jeg løper rundt på savannen med dem og sirkler inn en stor hann løve. i det samme jeg gjør det dødelige angrepet som bare jeg kan, så bykser jeg til og........ hopper, og så våkner jeg...å mamma og storesøster sitter i sofaen å ler av meg.

Nå har jeg fått meg jobb også. jeg er uke pendler til Bergen med søsteren min. jeg er med henne for å passe på leiligheten til kjæresten hennes, mens hun er på skolen. den er kjempe fin og hun sier at hun må ha noen til å passe på når hun ikke er der.
Kjæresten hennes sier jeg også må holde skumle menn borte, noe jeg er ganske flink til. Jeg bare ser på dem og sier Boff, og så snur de og går en annen vei.
i leiligheten går jeg med inne-sko slik en by dame bør..
det var litt ubehagelig i begynnelsen, men etter noen dager så var det helt topp. faktisk så synes jeg at skoene ser riktig bra ut på meg, men håper jeg snart får et nytt par med farger som macher pelsen min litt bedre.

Alt går egentlig ganske fint, bortsett fra at jeg synes klørene mine vokser litt for fort. de må klippes å klippes, og når jeg synes de ser fin ut så skal de jammen meg klippes igjen.

Nei jeg får gå å legge meg på plassen min under trappen. der er det best å ligge for der har jeg full kontroll om alt som skjer i huset.

beklager skrivefeil, men husk det er bra skrevet, jeg er jo en hund!

MVH
Lexie
www.seastart.no
Norges beste maritime startportal

Lexie's Hjemmeside
http://www.seastart.no/lexie/lexie.html
Lexie
 
Innlegg: 14
Registrert: Ons Jan 31, 2007 1:16 am

Innlegg Irene » Søn Feb 11, 2007 6:14 pm

Hei Lexie!Du virker som en typisk RR jente!! Velkommen på forumet!!
Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg anjarubatscher » Man Feb 12, 2007 6:27 pm

Hei Lexie,
Velkommen hit og slafs ifra Bergens gladeste RR gutt :mrgreen: Høres ikke så kult ut med småsøsken da, men får satse på at det blir litt mere tur på deg på sikt! Jeg får heller ikke lov å gjøre det jeg vil for tida, har nemlig skadet foten min på noe knust glass, og har fått turforbud i to uker!!!!!!!! KJEDER MEG.. Jada, vi driver med noe som fattern kaller mentaltrening, og som liksom skal gjøre meg god og sliten, men savner byfjellene mine,jeg. I dag toppet det hele seg, da fattern tok meg med til vetten for å kikke på stingene mine. Etter at de ga seg over hvor fint det grodde, sa vetten at jeg ikke trengte bandasje lenger. Jippiiii, tenkte jeg...og så ble jeg tredd på en j..LAMPESKJERM. Kan livet bli noe kjipere?
Stakkars,stakkars meg :cool:
Anja, Shasa & Khan
anjarubatscher
 
Innlegg: 155
Registrert: Tir Mai 30, 2006 8:22 pm
Bosted: Bergen

Innlegg MariaHelene » Man Feb 12, 2007 6:53 pm

ååå Lampesjærm er ikke arti :( Har prøvd det selv... Ødela den like gjærne :twisted: 2 uker uten tur.. da må du bli rastløs tenker jeg :P God bedring ialle fall :hug:

Og til lexie : Velkommen hit :D Altid gøy med nye damer ... :crazy:
Maria Og Leo
MariaHelene
 
Innlegg: 186
Registrert: Fre Jan 06, 2006 2:38 pm
Bosted: Bodø

Innlegg anjarubatscher » Man Feb 12, 2007 8:29 pm

Ahhh, endelig noen som forstår meg :razz: Takk skal du ha brutter,føler meg mye bedre nå! Blir fulgt med argusøyne akkurat nå, men skal definitivt prøve å kvitte meg med utysket så fort jeg får en sjangs :twisted: Jepp, det er alltid kjekt med nye damer :mrgreen:
Anja, Shasa & Khan
anjarubatscher
 
Innlegg: 155
Registrert: Tir Mai 30, 2006 8:22 pm
Bosted: Bergen

Innlegg Anne » Tir Feb 13, 2007 6:34 pm

Velkommen :D
Bilde
Anne
 
Innlegg: 502
Registrert: Tir Jan 20, 2004 8:55 pm
Bosted: Varhaug/Rogaland

Re: Hei Jeg heter Lexie

Innlegg Zinda » Ons Feb 14, 2007 1:04 pm

Aller først: Velkommen hit!!
Lexie skrev:jeg liker å snuse og å lukte på lillebror, og jeg har så lyst til å slikke, men av en eller annen grunn, så forstår mamma at jeg skal til å slikke, og så sier hun NEI før jeg i hele tatt har begynt????
Barna våre har ikke tatt skade av at bikkjene har slikket på dem, både i og utenfor munnen, litt avhengig av om det er noe spiselig innenfor rekkevidde... Sikkert bra og ha restriksjoner, men ikke overdriv :-?
Lexie skrev:i leiligheten går jeg med inne-sko slik en by dame bør..
det var litt ubehagelig i begynnelsen, men etter noen dager så var det helt topp. faktisk så synes jeg at skoene ser riktig bra ut på meg, men håper jeg snart får et nytt par med farger som macher pelsen min litt bedre.
HVA, innesko???
Lexie skrev:Alt går egentlig ganske fint, bortsett fra at jeg synes klørene mine vokser litt for fort. de må klippes å klippes, og når jeg synes de ser fin ut så skal de jammen meg klippes igjen.
Så sant så sant! Litt bedre om sommeren når asfalten sliper neglene.
Lexie skrev:Nei jeg får gå å legge meg på plassen min under trappen. der er det best å ligge for der har jeg full kontroll om alt som skjer i huset.

Jeg trives også bra på min plass under trappa!
Lexie skrev:beklager skrivefeil, men husk det er bra skrevet, jeg er jo en hund!
eh, ja... ;-)
Hilsen Zinda og Berit m/fam.
Zinda
 
Innlegg: 673
Registrert: Tir Jan 13, 2004 9:58 am
Bosted: Rødtvet, Oslo

Innlegg Gunn Tove » Ons Feb 14, 2007 1:11 pm

Velkommen, Lexie! Hva heter du for noe mer? Dvs. hvilken kennel kommer du ifra?
Gunn Tove
 
Innlegg: 206
Registrert: Tir Jun 22, 2004 10:48 am
Bosted: Arendal

Innlegg Lexie » Fre Feb 16, 2007 5:22 pm

Hei igjen

Ja Lexi går faktisk med inne sko når hun er i byen. det går helt fint.
Men bare når hun er i byen. hjemme bruker hun ikke noe sånt, det hadde ikke vert mulig å gjennomføre, og parketten er slitt alikevell.
Da er hun med meg ute. vi har en stor hage som krever mye stell, (4 mål) så når jeg er hjemme er hun bare en halv meter bak meg hele tiden. Vi er ute neten hele dagen, så hun får plenty luft, bare litt for lite tur for tiden.

Selfølgelig får hun lov til å snuse på babyen, men vi liker ikke for mye slikking. hun får nok inn et slikk i ny og ne. hun er veldig opptat av babyen, men ikke noe særlig sjalu. vi trodde det kom til å bli mye vanskeligere, men det har godt over all forventning.
men hun er et dyr, så vi passer på. hun er aldri alene med babyen.

Jeg husker ikke navnet på kennelen, og er på jobb i utlandet for øyeblikket, så jeg kan ikke gå i papirene å se.
Men vi hentet henne i Farsund. skal legge inn navnet når jeg kommer hjem. hun har jo kanskje en bror eller søster her på forumet.

Ellers vil jeg takke for et kjempeflott forum, med masse bra stoff.
Jeg er helt imponert over alle gode tips og råd. Kjempeflott.
www.seastart.no
Norges beste maritime startportal

Lexie's Hjemmeside
http://www.seastart.no/lexie/lexie.html
Lexie
 
Innlegg: 14
Registrert: Ons Jan 31, 2007 1:16 am

Innlegg Annette » Fre Feb 16, 2007 5:27 pm

Så vidt jeg vet er det bare ett kull som er født i Farsund, så den var lett :) Jeg mener at det var ei fra Drammensområdet innom her på forumet som hadde hund fra samme kullet som deg, men det er lenge siden. Ellers var det en valp som ble solgt til nabokommunen min, men han ble påkjørt da han fortsatt var liten :sad:
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Lexie » Fre Feb 16, 2007 5:43 pm

Det var raskt svar! (Imponert)

Hvis ikke jeg husker feil, så skulle oppdretteren flytte til sverige.
Vi har kontakt på mail, men har ikke tenkt på å spørre hvor de bor nå.
Skal sende henne en mail til henne i dag hvis jeg får tid.

Atle
www.seastart.no
Norges beste maritime startportal

Lexie's Hjemmeside
http://www.seastart.no/lexie/lexie.html
Lexie
 
Innlegg: 14
Registrert: Ons Jan 31, 2007 1:16 am

Innlegg Lexie » Fre Feb 16, 2007 10:32 pm

Laget en liten hjemmeside til Lexie i dag.
http://www.seastart.no/lexie/lexie.html
www.seastart.no
Norges beste maritime startportal

Lexie's Hjemmeside
http://www.seastart.no/lexie/lexie.html
Lexie
 
Innlegg: 14
Registrert: Ons Jan 31, 2007 1:16 am

Innlegg Lexie » Man Des 03, 2007 10:18 am

limer inn et PM svar her. kanskje andre some er intressert i innesko?

Jo innesko fungerer helt fint det, men Lexie bruker det kun når hun er i byn i min datters leilighet. det ser ut som noen "sokker" med litt tykk såle under. som blir festet med borrelås.
Lexie hadde en tendens til å bite i dem i begynnelsen, men de kjøpte en spray av et eller annet slag som de sprayet på, og da sluttet hun å bite i "sokkene" sine. eneste problemet er at ....... etter en tid så begynner de å lukte av sokkene...... det lukter akkurat som ..... ja....sure føtter. men de vasker du bare i vaskemaskinen.


MVH
Atle
www.seastart.no
Norges beste maritime startportal

Lexie's Hjemmeside
http://www.seastart.no/lexie/lexie.html
Lexie
 
Innlegg: 14
Registrert: Ons Jan 31, 2007 1:16 am


Gå til Presentasjoner

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron