Ny Nordlenning

Si hei til hverandre og litt om hvem du og evnt. din/dine hunder er.

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Ny Nordlenning

Innlegg MariaHelene » Tir Des 19, 2006 3:17 pm

:smile: Hei hei, vi måtte jo ta en titt innom RR forumet vi også.. Har netopp fått oss en RR Gutt (omplasserings hund) på 10 (snart 11) mnd.
Han heter Leo (Cielo) og kommer fra C kullet til kennel Esperanza :D Leo er en liten rampegutt (tror han er i puberteten) men er mest bare go og snill og veeeldig kosete nå som han begynner å føle seg som en del av familien! Kjempe bra att det finnes ett forum som dette, hær kan jeg plukke opp mye gode råd \:D/

mange hilsener fra Maria Og leo i Bodø
MariaHelene
 
Innlegg: 186
Registrert: Fre Jan 06, 2006 2:38 pm
Bosted: Bodø

Innlegg Tove-Mette » Tir Des 19, 2006 3:27 pm

Hei Maria og Leo
Velkommen hit :mrgreen:
Gøy å høre hvor Leo havnet. Luna, som bor sammen med meg er søsteren til Leo :smile: Det er flere søsken av Leo og Luna her inne også:D
Du må holde oss oppdatert og fortelle åssen det går med dere.
Luna og Tove-Mette
Tove-Mette
 
Innlegg: 138
Registrert: Ons Jul 12, 2006 1:33 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Vanja » Tir Des 19, 2006 3:57 pm

Velkommen! ;-)

Irmelusa har du jo fått høre litt om allerede...

Veldig greit å ta opp ting her, og om det ikke er flere RR i Bodø, så finn tak i en hundeklubb der dere kan sosialiseres og trene litt! :smile:

Artig at det ble en nordlending til her inne!
Vanja og Irma
Vanja
 
Innlegg: 168
Registrert: Ons Sep 14, 2005 2:41 pm
Bosted: Finnsnes, Troms

Innlegg Anja » Tir Des 19, 2006 5:11 pm

Heisann og velkommen hit! Vi har Timo, som er broren til Leo. Hyggelig å se hvor Leo havnet og gøy at det ble nok et medlem av flokken her inne.
www.timo-rr.net ....som snart er nedlagt og ny side vil bli samme med bestekompis Tito på
http://www.freewebs.com/titogutt/
Anja
 
Innlegg: 254
Registrert: Søn Mar 26, 2006 12:17 pm
Bosted: Oslo

Innlegg MariaHelene » Tir Des 19, 2006 5:41 pm

Hei hei alle mine søsken :)

så gøy att det er så mange av dere hær inne :) Har jo Hørt masse om vanja og irma men dere andre var da og gøy å hilse på !!! Har vært inne og sett på deres hjemmesider og må si det er en vakker søsken flokk ;) vio hveldig gjærne høre masse om dere og om hvordan puberteten deres er


:hug: Fra brosjan Leo (og mamma Maria)
MariaHelene
 
Innlegg: 186
Registrert: Fre Jan 06, 2006 2:38 pm
Bosted: Bodø

Innlegg Martin » Tir Des 19, 2006 8:49 pm

Hei fra søster Juno også!
Lykke til med Leo.
Her går ting ganske fint, 33 kg som har stabilisert seg noe nå. Sover ganske mye om dagen egentlig, full fart ute og slik skal det være. :cool:
Martin
 
Innlegg: 46
Registrert: Ons Mar 08, 2006 5:50 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Anja » Tir Des 19, 2006 8:55 pm

Timo er vel som Leo, i puberteten. Vi hadde gledet oss til den rolige tiden mellom 10 og 17 måneder som det står om i RR boka, men den kommer nok ikke her i huset :D Timo spiser cirka annenhverdag. Står og piper ved døra og vil bare ut til alle tisseflekkene og "damene" der ute. Han blir bare værre og værre med det. For øvrig har han kanskje blitt litt roligere inne, men til gjengjeld skal han dominere alle tepper, puter og enkelte gjester så jeg vet ikke helt jeg...hva som er best eller værst. Han er fremdeles veldig god sammen med andre hunder og det er jeg veldig glad for. Og bare belønningen er god nok har jeg fremdeles kontak med han på trening og det er jo også bra :smile: du kan jo si noe om hva du "sliter" med hva gjelder puberteten til Leo dersom du skulle trenge noen råd :dog1:
www.timo-rr.net ....som snart er nedlagt og ny side vil bli samme med bestekompis Tito på
http://www.freewebs.com/titogutt/
Anja
 
Innlegg: 254
Registrert: Søn Mar 26, 2006 12:17 pm
Bosted: Oslo

Innlegg MariaHelene » Tir Des 19, 2006 9:05 pm

:D Høres nesten ut som Leo jo... Helt propell til tider og tror han er mindre enn hva han er :P
angriper også gulvtepper og tyggebeinet sitt (puter og for den slags skyld) Men er for det meste rolig inne og propell ute :) Er kommet masse snø hær nord nå og det syns Leo er det morsomste men å være ute :D

Det jeg sliter litt med er å få han til å sove alene på rommet sitt... han uler og skraper på døra...samme sjer hvis vi drar fra han (har bare vært borte fra han 1-2 timer) men har heldigvis ikke ødelagt no... får bare så vont i magen av den hylinga (dårlig samvittighet) men dette kommer seg forhåpentligvis (har jo bare vært hær knapt en uke) men lurer på om jeg gjør rett i å gå inn å legge meg med han vær gang han hyler? eller om det bare gjør ting værre...
MariaHelene
 
Innlegg: 186
Registrert: Fre Jan 06, 2006 2:38 pm
Bosted: Bodø

Innlegg Anne » Tir Des 19, 2006 9:14 pm

Velkommen :mrgreen:


Tror ikke våre hunder er i slekt men hyggelig å ha dere her ;-)
Bilde
Anne
 
Innlegg: 502
Registrert: Tir Jan 20, 2004 8:55 pm
Bosted: Varhaug/Rogaland

Innlegg Annette » Tir Des 19, 2006 10:33 pm

MariaHelene skrev: men lurer på om jeg gjør rett i å gå inn å legge meg med han vær gang han hyler? eller om det bare gjør ting værre...


Du gjør garantert ting verre :D

Du forteller ham at "bare ul du, så kommer jeg"

Det er ikke lett å være hard når disse små uler i vei.
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg løvehund » Ons Des 20, 2006 10:24 am

Hei, kjempebra at det har kommet en ridgeback i nærområdet vårt :crazy: er jo ikke så mange av dem her.
Kia har ikke så mange ridgeback-venner, så kanskje Leo kunne bli en av dem :D

Vi ønsker alle en riktig god jul :julesau: og godt nytt år!!
Kia og Linn
"Alt for Rognan"
løvehund
 
Innlegg: 76
Registrert: Fre Apr 15, 2005 7:35 am
Bosted: Rognan, nordland

Innlegg lbend-d » Ons Des 20, 2006 3:08 pm

velkommen norlænning :hug: :engel: :snomann3: :nisse2:
Linda,Kasan og Zera
lbend-d
 
Innlegg: 343
Registrert: Tir Des 13, 2005 8:04 pm
Bosted: ankenes,Narvik

Innlegg MariaHelene » Ons Des 20, 2006 5:08 pm

Takk takk for varm velkomst hær på forumet :)

Så gøy med en ridgeback pårognan :D det er jo ikke langt unna oss :D :D er dere med i salten brukshund klubb?

Nei er sannerlig ikke enkelt å la han ligge og pipe.. så jeg har ligget på rommet sammen med han begge nettene han har liggi dær ( lå sammen med oss på rommet før det) får håpe det ordner seg med strunden.. han er jo enda så færsk :cool:
MariaHelene
 
Innlegg: 186
Registrert: Fre Jan 06, 2006 2:38 pm
Bosted: Bodø

Innlegg anjarubatscher » Ons Des 20, 2006 11:57 pm

Hei og velkommen :D Vi er lykkelige eiere av enda en bror, Shasa(Esperanza's Cardinal), og bor i Bergen.
Lillegutt som nærmer seg 50kg med stormskritt(men er slank og fin!),trives og best rundt oss og er en ordentlig kosegris....Han er heller ikke overbegeistret over å bli overlatt til seg selv, men er blitt kjempeflink nå sammenlignet med da han var yngre. Så får han og sove på soverommet med oss da :oops: Som førstegangseiere med hannhund,gikk vi litt å smågruet oss for at den fæle puberteten skulle slå inn, men det har egentlig gått helt smertefritt.
Litt tunghørt av og til(spesielt hvis han vet at mamma ikke har godbiter med), men stort sett veldig snill og grei. Han går veldig godt med andre hunder, og har hittil ikke vist noe tegn til aggressivitet overfor andre hanner. Krysser fingre og tær for at det fortsetter, slik at jeg slipper å stå med 50 kilo hund og hyle"er det hannhund eller tispe" :mrgreen:
Anja, Shasa & Khan
anjarubatscher
 
Innlegg: 155
Registrert: Tir Mai 30, 2006 8:22 pm
Bosted: Bergen

Innlegg MariaHelene » Fre Des 29, 2006 1:09 pm

Haha slik er Leo og.. kjempe glad når han møter andre hunder :) har ikke vært agresiv mot noen.. og er livredd katta til foreldrene mine:D komisk å se på.. katten har helt overtaket på han...

Han har forresten lært seg og sove alene på rommet sitt nå :) elser å ligge i buret sitt(med døren åpen da) og går dit automatisk når han vil slappe av =D> men vi må ha døren inn til vår og hans rom åpen slik att han vet vi er dær enda.. men han kommer ikke inn på rommet eller no..

Men å være hjemme alene er ett stort problem.. har hørt det er vanlig hos omplasseringshunder.. han roter og ødelegger :(
Får håpe dette roer seg...

godt nyttår alle sammen!!!

:engel:


Leo og Maria
MariaHelene
 
Innlegg: 186
Registrert: Fre Jan 06, 2006 2:38 pm
Bosted: Bodø

Neste

Gå til Presentasjoner

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester

cron